Saturday, March 26, 2011

Musuhi Jerawat...


Kali ini aku nak bercerita tentang jerawat

Kebanyakan dari kita pernah mengalami masalah jerawat di muka

Especially ketika remaja

Dan golongan yang paling curious pasal pertumbuhan jerawat, tentulah wanita


Walau hanye sebutir jerawat yang tumbuh, kita pasti rase risau..kan...kan?

Tak kiralah sama ada jerawat pasir, batu or so on

Kulit aku ni, nak kate yg jenis licin memanjang tak la

Selalunye jerawat pasir akan ade, tapi tak pernah la naik banyak-banyak

But, recently...tetibe muka aku banyak gilaa naik jerawat...huhu


Sedey woo..ye ar..selama ni licin je

Ni bayangkan, sampai tahap naik yang nanah-nanah merah tu

Bila satu kering, naik pulak yang baru (tak sempat nak baik)

Kesannya adalah parut-parut hitam yang sukar dihilangkan..huwaaa


Sebab-musabab dia aku pun tak berapa pasti

Tapi berdasarkan analyze terhadap diri aku terhadap masalah ini

Aku dapat buat dua hypothesis

1. Mungkin akibat TEKANAN (Akhir2 ni aku mmg banyak tertekan sikit with my life)
2. RESDUNG (Memang aku resdung yang agak teruk before this)


Sekarang kita beralih ke treatment pulak

Banyak jugak la produk yang aku try,

in one month ni untuk hilangkan jerawat

Tapi hanye few yang aku boleh katakan BERKESAN

Antara satu produk yang aku terasa nak review,

oleh kerana keberkesanannya adalah....




Nama produk: Dalacin T


Harga: RM35


Beli: Farmasi sahaja (sebab controlled medicine)


Cara guna: Letak dekat affected area 2x sehari


Review: Memang berkesan untuk semua jenis jerawat... Jerawat anda boleh kecut dalam beberapa hari sahaja...Bila pakai rasa sejuk-sejuk aje...Tapi kalo kat jerawat yang dah nak pecah tu, pedih sikit...


Kata-kata manis: Sila cuba jangan ragu-ragu :)







    No comments:

    Post a Comment