Monday, June 10, 2013

Tom Yam bujang.

Seminggu lepas, aku bercuti panjang...
Ramai yang bertanya kenapa aku bercuti...
Hmmm...susah jugak nak jawab...
Aku just cakap, saje nak berehat...

Tenangkan minda dari sume bende...
Aku ni selalu rase nak lari...
Lari pegi mana pun taktaw la...
To me, home is the best place to keep me calm..

So, sepanjang minggu yang panjang tu..
Salah satu aktiviti yang aku buat adalah memasak..
Aku sedar, skill memasak aku makin tumpul...
Sebab dah memang jarang gila masak....

TOM YAM.. antara lauk favourite..dan aku paling suka masak..
Sebab senang dan lazat....
Kalau aku sakit or nafsu makan tak brapa nak ada..
Buat tomyam gerenti perut aku boleh terima jugak :)
Rasenya tak payah tunjuk cara and bagitaw bahan kot.
Budak darjah 5 pun pandai buat tomyam.hehe


Below is my tom yam...nampak sedap takk??
Masak untuk makan sorang, jadi la :)

p/s: sila abaikan comot2 di tepi periuk




No comments:

Post a Comment